Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Zed

Pages: [1] 2 3 ... 13
1
Samples / Re: Jimi Hendrix - Little Miss Lover
« on: February 14, 2005, 03:57:54 PM »
Hmm... I think it sounds similar because of lots of crash sounds on background, Liam could just sample down the beats, so, I think the sounds are similar by an accident.

2
Samples / Re: AONO Sample
« on: October 29, 2004, 06:16:04 PM »
i believe it's from D-Train - You're the one for me

3
Samples / Re: Trigger Riff ??
« on: May 05, 2002, 07:40:27 PM »
ummm... i heard the both files... but i think maybe Liam has heard that track and just has done recreating of the sample, dunno, ask Liam about it.... i'm not Liam...

4
Samples / Re: Sample form Voodoo People
« on: November 08, 2003, 02:46:23 PM »
seems indeed the sample taken from there... also it says guitar by Lance Riddler, but the sample sounds like from Nirvana, don't remember which track... maybe those samples has been recreated... but sounds pretty the same...

5
Samples / Re: song fading out in end of EITP?
« on: May 28, 2003, 11:13:21 PM »
i don't know, but i like the sample at the end...

6
Samples / Re: Pink Floyd
« on: June 11, 2002, 06:09:01 PM »
dunno... i grabbed all the stuff a couple of days ago...

7
Equipment / Re: Monitor Speakers
« on: December 03, 2002, 02:51:47 PM »
dunno, guys.. first all, i'm not that rich to choose, secondly, i've got little another opinion about monitors. i prefer usual kind of monitor sound, some good mini hi-fi component systems (i like sony stuff here). why? because then i hear the sounds as all usual people hear it. when i'm doing a tune i hear the same that other peeps will hear. but that's my imho of course.

8
Equipment / Re: What software do you use?
« on: December 04, 2001, 09:41:38 PM »
well, actually i can buy them, but i'm too lazy to go somewhere and pay money for something i can do by myself :)

I took some Chinese video/audio cables, a big knife, and my favourite soldering iron, and some stuff, and made the cables that i need. actually it's unsual process for me.

here is some scheme of that bullshit :-)

http://tsd.urbankillah.com/temp/cables.gif

9
Equipment / Re: What software do you use?
« on: December 04, 2001, 06:15:15 PM »
hmm... your story is pretty weird Ekko :)

dunno, i'm using Awe64 sound card and Sony MHC E60X mini hi-fi component system for amplification line signal, and i'm using olny screened cables, i made them myself btw :) all that stuff works perfectly for a few years. and i'm sure it will works tomorrow too.
The only shit that i see all the time is software bugs!

10
Equipment / Re: What software do you use?
« on: December 02, 2001, 01:38:28 PM »
well, yeah, but a good interpolation helps a lot in mixing of low sample rate or 8 bit samples. if samples in high quality there is almost no any interpolation because there is nothing to interpolate, there are no big square shaped amplitudes.
for example 8 bit sound has got 256 steps amplitude, and when it plays in 16 bit mode without interpolation it sounds with quantum noise, because 16 bit has got 65536 steps amplitude, but if you play 16 bit sample in 16 bit output, there is can't be any quantum noise, because shape of an amplitude isn't changing.
but i should say that there is one more question - hardware interpolation, it pretty important thing as well.

11
Equipment / Re: What software do you use?
« on: December 01, 2001, 06:58:34 PM »
well yeah, usually i'm recording in 44.1 khz mode, that's actually more than enough.
there is one more important thing - render interpolation. Sine interpolation is ok, but linear, for example, type gives little noisy sound, especially in using low sample rate samples or 8 bit samples...

but sometimes i like dirty sounds :-) even all the time.. hehe

12
Equipment / Re: What software do you use?
« on: November 30, 2001, 11:04:39 PM »
Well, yeah, i always see my FT2 as secret weapon :) hehe
sometimes, somebody asks me about what i'm using, and dialogue looks like:

somebody: man, what are you using for sequencing?
zed: FT2
somebody: what's that?
zed: a tracker
somebody: ah... tracker... erm... hmm... erm... cool...

it's pretty funny that the most peeps or don't know what's a tracker or just thinks that a low quality music toy...

but actually, i can save a module in very high quality... atm it's 4 channels (quadra), 32 bit (float) per channel, 48 khz.. or 96 khz, 24 bit...
not bad i guess...

13
Equipment / Re: What software do you use?
« on: November 29, 2001, 06:36:26 PM »
dunno guys, i've never used Cubase or windows based sequencers... I'm still using FT2! Just because I feel full control in there. Well, anyway, I'm gone into trackering since i'm 15...

there is some soft, that i'm using atm:

Acid 3 Pro
Sound Forge 5 + many DirectX plugins...
WavLab 3
Reaktor 3 + my own synths
Retro AS-1

it's the base.

p.s. but i should say that my modules became very big since i've started use loops, separated stereo 16 bit samples.
for example, carmen_queasy.xm is 58 megabytes ;)

14
Equipment / Re: Naturalness?
« on: December 03, 2002, 02:54:57 PM »
hmm.. try some reverb, maybe some magneto as well...

15
Equipment / OGG vs. MP3, some tests
« on: October 23, 2002, 06:53:53 PM »
i just read some reviews and stuff, and decided test it myself, there are 160 and 192 kbps tests:

http://tsd.urbankillah.com/oggvsmp3/

Pages: [1] 2 3 ... 13
Home Page | XML sitemap | Search | Feedback
Jussi Lahtinen © Copyright 1998-2018 All rights reserved.
This site is valid HTML5 & CSS - Web Designed with Accessibility in mind.

All images, audio, downloadable media, logos and registered trademarks are property of their respective owners.